Waktu Kecil Ku 🦒

Mama cerita kepadaku, aku ni takboleh orang lain buat sesuatu, aku pon nak adakan juga. Hahaha. Mesti nak compete dengan orang yang lebih daripada aku tu.  

Cerita bermula di klinik gigi

Seorang budak kecil yang baru keluar dari bilik doktor di puji, "Bagusnya awak ni, cabut gg tak nangis pon!"

Aku pon dgr la perbualan tu.
Lalu, aku pon nak cabut gg dan menangis nangis kat mama, kaklong nak cabut jugak!

Masa tu mama sarat mengandung adikku yang kecil.
"Panggg" Mama menampar ku hahahaha

Mama bercerita kepadaku dgn penyesalan. Tetapi, itulah aku. Aku mesti yang teratas dari orang lain.

Sekarang aku belajar. Buat yang terbaik bukan untuk di agungkan oleh Manusia, bukan untuk orang lain, tetapi ikhlas untuk diri sendiri. 

Buat sesuatu untuk menjadi yang terbaik, ikhlas dari hati. Keep count the blessings 🀍
 









Comments